Spring naar inhoud

PLUS blijft oneerlijk over eten

Een citaat van de PLUS website: ‘PLUS doet aan storytelling op de winkelvloer. Dat houdt in dat we het verhaal achter onze producten uitleggen.’ De supermarktketen heeft inderdaad wat uit te leggen. Over de 'Veluwse eend’ bijvoorbeeld. Kijkt u even mee marketingafdeling? Zo moesten de eenden die nu in de schappen van PLUS liggen leven. De Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland neemt het dus niet zo nauw met de waarheid. En ook al niet met de eigen doelstellingen: eerlijke handel, duurzame productie en dierenwelzijn.

PLUS-leugen 1
‘PLUS streeft ernaar om de consumptie van deze producten zo min mogelijk ten koste te laten gaan van het milieu en het welzijn van dieren.’ De schokkende beelden die Animal Rights maakte, bewijzen dat PLUS geen enkele waarde hecht aan het welzijn van van miljoenen Veluwse eenden.
PLUS-leugen 2
‘PLUS wil klanten stimuleren om minder vlees te eten.’ En daarom geeft PLUS niet 20% korting op PLUS Veluwse eend zoals vorig jaar, maar zelfs 25%! Zodat nog minder mensen de verwaarloosde eendenborstjes willen kopen?
PLUS-leugen 3
PLUS streeft naar ‘transparant’ en ‘helder communiceren’. Dat streven moeten we in het geval van PLUS Veluws 'wild' maar met een korreltje zout nemen...
Dus PLUS, stop met ‘storytelling’ en vertel eindelijk eens het echte verhaal!
Vervang dat misleidende groene boompje-beestjeplaatje op de verpakking. De PLUS-eenden hebben in hun korte en miserabele leven nooit een boom gezien. Wees eerlijk over de werkelijke herkomst van de Veluwse eend en laat deze zien op de verpakking. (Animal Rights kan vast wel wat fotootjes leveren.) Of, beter nog, stop nu (en voor altijd) met de verkoop van dit extreem dieronvriendelijke vlees.